کاربران گرامی برای ثبت سفارش ابتدا در سایت ثبت نام کنید تا پیگیری سفارش امکان پذیر باشد.
ثبت نام

اینستاگرام مارکتینگ برای بیزینس‌ های کوچک

اینستاگرام مارکتینگ برای بیزینس‌ های کوچک

در این نوشته شما می‌خوانید

اگر بازاریابی اینستاگرام شما مثل قبل کار نمی‌کند و مثل همیشه نتیجه نمی‌گیرید، به این دلیل است که روش مارکتینگ در اینستاگرام به شکل گسترده‌ای تغییر کرده است و شاید تا الان متوجه آن نشده‌اید.

هنوز هم کسانی پیدا می‌شوند که توانسته‌اند در اینستاگرام فروش خوبی را تجربه کنند پس حتما شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید، اگر به درستی بازاریابی خود را در اینستاگرام بچینید، قطعا می‌توانید مجددا در این بازار به فروش برسید پس با این مطلب از سوشال تهران در مورد اینستاگرام مارکتینگ همراه باشید.

آموزش اینستاگرام مارکتینگ

9 نکته مهم اینستاگرام مارکتینگ

یکی از افسانه‌هایی که در مورد اینستاگرام وجود دارد این است که همه فکر می‌کنند که هنوز این شبکه اجتماعی، یک شبکه برای به اشتراک گذاری عکس است. در صورتی که همین الان شما می‌بینید که تعداد ویدیوهای داخل اینستاگرام به شکل چشمگیری افزایش یافته است. پس شما می‌توانید با ساختن ویدیوهای مختلف تعامل خود را با کاربر بیشتر کنید و فالوورهای بیشتری را دریافت کنید.

خرید فالوور اینستاگرام یکی از استراتژی‌هایی است که شما می‌توانید برای افزایش فالوور خود انجام دهید. در حالی که شما می‌توانید با تولید محتوا در اینستاگرام نیز به فالوورهای با کیفیتی دست پیدا کنید و خدمات یا کالاهای خود را به افراد بیشتری نشان دهید. نمایش بیشتر کالاها و پیج شما برابر با افزایش فروش شما خواهد بود. اگر بتوانید سرویس‌های خوبی را به مشتری بدهید، در نهایت مشتریان شما نیز به تبلیغ محصولات شما خواهند پرداخت و در انتها شما از یک گلوله برفی یه کوه یخ خواهید ساخت که هیچ کسی جلودار آن نخواهد بود.

9 نکته مهم برای دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام 2022

9 نکته مهم برای دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام 2022

در ادامه می‌خواهیم به شما 10 نکته بسیار مهم در استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای مشاغل کوچک را به شما یاد دهیم تا بتوانید بیشتر از این پلتفرم بزرگ شبکه اجتماعی استفاده کنید.

1- بهینه سازی BIO پیج اینستاگرام

قبلا در سئو اینستاگرام نیز گفتیم که یکی از روش‌های بسیار خوب برای افزایش بازخورد، بهینه سازی بیو پیج است. همین الان به بیو پیج خود نگاهی بیاندازید و مطمئن شوید که به وضوح نشان دهنده کاری است که شما انجام می‌دهید. می‌توانید مشتریانی که می‌توانند از خدمات شما استفاده کنند را نیز معرفی کنید. مثلا اگر کفش اسپرت مردانه می‌فروشید در بیو خود از جملاتی مانند “فروش کفش اسپرت مردانه از سایز 38 الی 43 برای ورزش و دویدن” استفاده کنید. به همین راحتی شما می‌توانید مشخص کنید که شغل شما چیست، چه چیزی را عرضه می‌کنید و چه کسانی می‌توانند از شما خرید کنند.

برای اینکه یک بیو حرفه‌ای بنویسید کافیست که پیج‌های رقیب را نگاه کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. در نهایت با تمرین و تمرین و  تمرین، می‌توانید یک بیو حرفه‌ای نوشته تا مشخص کند که دقیقا چه کاری را برای چه کسی و به چه شکلی قرار است انجام دهید.

2- کاملا واضح و مشخص رفتار کنید

یکی از بزرگترین قوانین بازاریابی این است که به دیگران نشان‌ دهید که دقیقا چه خدمتی را می‌توانند از شما انتظار داشته باشند. بعد از اینکه بیو حرفه‌ای خود را نوشتید از  قرار دادن یک CTA حرفه‌ای غافل نشوید.

CTA یا Call To Action در واقع یک شیوه برای نشان دادن این به کاربر است که بعد از اینکه بیو شما را خواند، باید چه کاری انجام دهد. شما می‌توانید لینک سایت خود را بیو قرار دهید و کاربر متوجه می‌شود که باید برای خرید سرویس یا کالای شما به لینک سایت شما مراجعه کند. شاید هم شما فروش آنلاین نداشته باشید و با نوشتن جمله‌ای مثل “خرید=دایرکت” به کاربر بگویید که اگر قصد خرید از شما را دارد، کافیست به شما دایرکت دهد.

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید از قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام خود استفاده کنید، قرار دادن چندین لینک به محل‌های مختلف سایت شماست ولی یک لحظه صبر کنید.

آیا قرار دادن چندین لینک در بیو شما برای کاربر مناسب خواهد بود؟ در حال حاضر دلایل زیادی وجود دارد که شما نباید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال در اصول بازاریابی گفته می‌شود که بهتر است شما فقط یک عمل را از کاربر بخواهید و کاربر فقط با انجام دادن آن به هدف شما برسد.

مثلا فرض کنید که بعد از اینکه کاربر بر روی لینک بیو شما کلیک می‌کند، لیستی از لینک‌های جدید را مشاهده می‌کند و حالا باید از بین سایت، پادکست یا شماره تماس شما انتخابی کند. در این حالت ما با پارادوکس انتخاب روبه‌رو خواهیم شد و در نهایت بر عکس چیزی که فکر می‌کنیم، کاربر هیچکدام از لینک‌ها را انتخاب نمی‌کند.

3- یک طرح برند داشته باشید

گسترش برند اینستاگرام

داشتن یک برنامه برای برند شامل 3 شاخص اصلی می‌شوند که الان به شما توضیح خواهیم داد.

داشتن برنامه بلند مدت

مورد اول داشتن برنامه بلند مدت است. آیا شما به صورت مداوم نسبت به تولید محتوا اقدام می‌کنید؟ آیا تولید محتوا یکی از کارهای اصلی است که در طول هفته و ماه انجام می‌دهید؟ اگر جواب شما به این 2 سوال مثبت است، پس مسیر درستی را در پیش دارید.

سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که لینکی به اینستاگرام یا توییتر خود دارند و در نهایت بعد از ورود به آن‌ها متوجه می‌شویم که آخرین خبر یا پستی که در آن ارسال شده است به سال‌ها پیش باز می‌گردد. این دسته از صفحات خطر بسیار زیادی برای یک کسب و کار را به وجود می‌آورند و به شما پیشنهاد می‌کنیم یا در شبکه اجتماعی حضور نداشته باشید و یا اینکه در صورت حضور به صورت مرتب بر روی آن کار کنید.

تعداد زیادی از ادمین‌های شبکه اجتماعی یا مدیران فکر می‌کنند که با بی جواب گذاشتن کامنت‌ها یا دایرکت‌هایی که به سمتشان می‌آیند، می‌توانند نظر مخاطب را بیشتر جلب کنند. در صورتی این کار برابر است با این که کاربر فکر می‌کند که شما وجود خارجی ندارید و احتمال انتخاب شدن شما به عنوان فروشگاهی که از آن خریدی انجام شود، بسیار پایین می‌آید.

اگر تعداد دایرکت‌های شما بسیار زیاد است و نمی‌توانید از پس پاسخ دادن به آن بر بیایید، بهتر است از کوییک ریپلای اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید به تمام کاربران در زمان مناسبی پاسخ دهی داشته باشید.

داشتن شفافیت

مورد دومی که باید به آن توجه داشته باشید، شفافیت است. همانطور که در بیو از شما خواستیم که دقیقا بنویسید که برای چه کسی قرار است چه کاری را انجام دهید، در این مورد هم در پست‌ها و ویدیوهای خود باید سعی کنید که هدف خود، مشتریان خود و محصولات خود را به شکل دقیقی مشخص کنید. آیا کاملا نسبت به چیزی که منتشر می‌کنید، اشراف دارید؟

لازم نیست که یک سند 400 صفحه‌ای در مورد انواع فایل‌های گرافیکی، تصاویر و آرم‌های مختلف کسب و کارتان داشته باشید تا مشخص شود که چه کاری را می‌خواهید انجام دهید. فقط کافیست که مشخص کنید که قرار است چه نوع محتوایی را در چه شکلی برای کاربران ارسال کنید و تا حد ممکن به این برنامه پایبند باشید. اگر فکر می‌کنید بعضی از محصولاتتان فقط با ویدیو خود معرفی می‌شوند، ویدیو بسازید وگرنه اگر با عکس هم می‌توانید به درستی محصولات خود را معرفی کنید، کافیست که عکس‌های زیبا بگیرید و در نهایت آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

حفظ تعادل

مورد سوم حفظ تعادل بین تمامی کارهایی است که می‌توانید در اینستاگرام انجام دهید. یافتن تعادل بین پست‌ها، ویدیوها، استوری‌ها و لایوهایی که قرار است اجرا کنید، نکته اصلی است که باید در نظر بگیرید.

اولین جایی که کاربران آن را مشاهده می‌کنند، قسمت Feed شماست که در آن تمامی پست‌هایی که تا به حال ارسال کردید، پشت سرهم جلوی چشمان کاربر است. اگر بتوانید یک تعادل خوب بین تمام پست‌هایتان به وجود بیاورید، قطعا می‌توانید ذهن مخاطب را به سمت صفحه خود جلب کنید.

قسمت دوم بخش استوری‌ها هستند. شما باید در استوری‌های خود به دنبال ایده‌هایی بگردید که فقط و فقط در 24 ساعت برای مخاطب جذاب باشند و در نهایت بعد از این مدت ناپدید شوند. اجازه دهید اینگونه به شما بگوییم که اگر محتوایی فقط برای مدت کوتاهی جذابیت دارد، جای آن در بخش استوری است و نیازی به درست کردن پست از آن نیست.

در نهایت قسمت سومی که باید بر روی آن کار کنید، Reels اینستاگرام است. Reels های اینستاگرام در حال حاضر شانس بسیار زیادی برای وایرال شدن دارند. اصلا مهم نیست که ویدیویی که شما به عنوان Reels منتشر می‌کنید، به کسب و کار شما مربوط باشد یا خیر (هر چه قدر ارتباط بیشتری وجود داشته باشد، بهتر است!)، اگر یکی از Reels های شما وایرال شود، حجم زیادی از افراد با پیج شما آشنا شده و شما را فالو خواهند کرد. البته میزان آنفالو شدن بعد از این شرایط بسیار محتمل است ولی کاربرانی که می‌مانند، می‌توانند شانس زیادی برای تبدیل شدن به خریدار شما داشته باشند.

4- استفاده از هشتگ

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که با اینکه شما می‌توانید به سرعت از هشتگ‌هایی در پایین پست‌تان استفاده کنید، بهتر است قبل از استفاده تحقیقات بیشتری در مورد هشتگ‌هایی که به کسب و کار شما مرتبط است، کنید.

برای اینکه بتوانید از هشتگ‌ها به درستی استفاده کنید، بهتر است که درک عمیق‌تری از بیزینس خود و همچنین گروهی از مشتریان که قرار است آن‌ها را مورد هدف قرار دهید، داشته باشید. برای اینکه این کار را به درستی انجام دهید، کافیست مدل‌های مختلف را تست کنید و ببینید که کدام یک از این‌ مدل‌ها بهتر برای بیزینس شما کار می‌کند.

نرم افزارهای زیادی برای ساخت هشتگ وجود دارد که می‌توانید با کمی جستجو به آن‌ها دست پیدا کنید.

5- میکرو اینفلوئنسرها را جدی بگیرید

میکرواینفلوئنسر در اینستاگرام

حتما شما هم به ارزش اینفلوئنسرها و تاثیری که آن‌ها می‌توانند بر روی مارکت بگذارند، واقف هستید. با یک تبلیغ آن‌ها افراد زیادی سرازیر پیج شما خواهند شد و در نهایت می‌توانید مشتریان وفاداری را جذب خود کنید ولی این راه بسیار پر هزینه است. ممکن است که شما نتوانید در ابتدای کسب و کار خود از این روش برای به دست آوردن فالوور استفاده کنید. حتی ممکن است بسیاری از کاربران به این دلیل که یک Influencer برای شما تبلیغ کرده است، کمتر به شما اعتماد کند.

در اینجا شما می‌توانید از یک قسمت کوچکتر مارکت به نام میکرواینفلوئنسرها استفاده کنید. میکرو اینفلئونسرها کسانی هستند که دقیقا همان کسانی را که شما خواستار رسیدن به آن‌ها هستید را در اختیار دارند ولی در مقیاس کوچکتری کار می‌کنند.

به طور کلی میکرواینفلوئنسرها 2 خاصیت بسیار خوب برای تبلیغات شما دارند. اول اینکه آن‌ها در یک حوزه نیچ کار می‌کنند و افراد بسیار کم ولی هدفمند را جذب کردند. دوم اینکه چون برندهای بزرگ از آن‌ها برای تبلیغ استفاده نمی‌کنند، هزینه تبلیغات توسط آن‌ها معمولا پایین یا بسیار کم است. حتی در این شرایط شما می‌توانید به صورت رایگان از تبلیغات آن‌ها تحت عنوان Shoutout اینستاگرام استفاده کنید و فقط یکی از خدمات یا کالاهای خود را در اختیار آن‌ها بگذارید.

6- از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

تولید محتوا خوب برای اینستاگرام

UGC یا User Generated Content همان طور که از اسمش پیداست به محتوایی می‌گویند که توسط کاربر تولید شدند. معمولا در برندهای نسبتا بزرگ یا خاص، کاربران به صورت خودجوش به تبلیغ این برندها تحت عنوان جعبه گشایی یا نقد می‌پردازند.

ممکن است کاربران ویدیوها یا عکس‌هایی از محصولات شما در شرایط خاص یا مکان‌های خاص بگیرند و این بهترین فرصت برای شماست که با استفاده از محتوای آن‌ها به معرفی محصولات خود بپردازید. علاوه بر این شما می‌توانید با اشتراک گذاری عکس‌های کاربران، یک مشتری فوق وفادار برای خود بوجود بیاورید.

یکی از بهترین برندهایی که در حال حاضر از این روش استفاده می‌کند، برند GoPro است که تصاویری را که کاربران در حال دوچرخه سواری یا حرکات آکروباتیک انجام دادند را به اشتراک می‌گذارند.

7- از دایرکت اینستاگرام به درستی استفاده کنید

دایرکت اینستاگرام یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که در این شبکه اجتماعی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از دایرکت اینستاگرام با تمامی افرادی که به آن‌ها علاقه دارید یا محتوایی که شما دوست دارید را به اشتراک می‌گذارد، برقرار کند.

ولی همه چیز به همین سادگی نیست. شما نباید با Spam کردن دایرکت اینستاگرام سعی در بیشتر کردن فالوور خود داشته باشید. اسپم کردن به معنی ارسال چیزهای بی ربط برای دیگران است. شما می‌توانید با زدن کامنت بر روی پست‌های دیگران و تبریک گفتن به آن‌ها بابت پست‌هایی خوبی که دارند، سعی کنید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید ولی نباید طوری رفتار کنید که انگار می‌خواهید چیزی را از آن‌ها به زور بگیرید.

در واقع شما در دایرکت‌های خود به یک برندینگ متفاوتی نیاز دارید. اجازه دهید برای شما مثالی بزنیم. ممکن است که شما در پست‌ها و ویدیوهای خود به صورتی کاملا جدی صحبت کنید ولی فضای دایرکت شما باید کاملا صمیمی و دوستانه باشد. اینکه در پروسه برندینگ شما قرار است این کار به چه شکلی انجام شود، به استراتژی شما ارتباط دارد ولی مهم است که کار را به درستی انجام دهید.

8- زمانبندی را جدی بگیرید

بهترین ساعت برای کار کردن در اینستاگرام

زمانبندی برای قرار دادن پست برای شما بسیار مهم است. علاوه بر زمان بندی شما باید به این موضوع توجه کنید که تعداد پست‌های شما در طول هفته یا ماه باید به چه مقدار باشد. مثلا شاید برای یک بیزینس در حوزه ساختمانی هفته ای 2 پست کافی باشد ولی اگر در حوزه سرگرمی فعالیت می‌کنید، حتما باید به صورت روزانه پست جدید تولید کنید تا مطمئن شوید که به محتوای خود شانس زیادی برای هدفگیری بازار می‌دهید.

برای اینکار به شما پیشنهاد می‌کنیم که 2 نکته زیر را مد نظر داشته باشید.

نکته اول در مورد تعداد پست‌هایی است که باید قرار دهید. بهتر است که به صورت روزانه یک پست تولید کنید و قرار دهید. شما می‌توانید انواع پست‌های 15 ثانیه‌ای، طولانی‌تر و حتی استوری داشته باشید. ولی پیشنهاد من به شما این است که ترکیبی از پست‌های کوتاه، بلند، Reels های کوتاه و بند و نهایتا Story های متفاوت کار خود را بهینه کنید.

اگر توانستید انرژی بیشتری بگذارید، شاید بهتر باشد که به سمت تولید چند پست در یک روز بروید. در اینجا نیز مجددا لازم نیست مثلا 3 پست 15 دقیقه ای‌ در هر روز تولید کنید یا 2 ریلز و 1 پست طولانی بگذارید. کافیست یک پست تولید کرده، استوری‌های خود را در طول روز پخش کنید و در نهایت یک Reels کوتاه بگذارید.

نکته دوم بهترین زمان برای پست گذاشتن است. این موضوع کاملا به بیزینس شما، مخاطبین شما و اهداف شما بستگی دارد. همچنین به موقعیت زمانی شما و موقعیت زمانی مخاطبین شما نیز این موضوع ارتباط زیادی دارد. برای اینکه این زمان را به دست بیاورید، کافیست سری به قسمت Insight پیج خود بزنید و متوجه شوید که کاربران شما در چه ساعتی بیشترین فعالیت را دارند. ولی به عنوان یک قاعده کلی معمولا ساعت 5 الی 6 عصر و همچنین 8 الی 9 شب به وقت تهران، می‌تواند زمان مناسبی برای این کار باشد.

همچنین از نظر روزها، باز هم این موضوع بستگی کاملی به مخاطبین شما دارد. مثلا برای کارهای تفریحی روزهای پنجشنبه و جمعه و برای بیزینس‌های مهمتر، روزهای شنبه و سه شنبه روزهای بسیار خوبی برای کار کردن و پست گذاشتن است. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که رقیبان خود را زیر نظر بگیرید تا ببینید آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند و شیوه عمل کردن آن‌ها به چه شکلی است و از آن‌ها ایده بگیرید.

9- مخاطبان خود را بهتر بشناسید

لیست سن و سال مخاطبان در اینستاگرام

شناخت مخاطب همیشه مهمترین کاری است که شما باید انجام دهید. فرض کنید که شما فروشنده اسباب بازی کودکان هستید. مشتری شما چه کسی است؟ مشخص است که مشتری شما کودکان هستند.

ولی صبر کنید. شاید شما اشتباه می‌کنید. زیرا در این مثال ما مشتریان شما در واقع والدین آن‌ها هستند که احتمالا بین 30 الی 40 سال سن دارند و بیشتر آن‌ها بانوان هستند. پس شما باید نقشه فروش خود را بر اساس آن‌ها بچینید و آن‌ها را به عنوان مشتری اصلی خود در نظر بگیرید.

سوال اساسی اینجاست که چگونه باید به این موضوع در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام پی ببریم. جواب بسیار ساده است. کافیست که وارد بخش Insight شده و سپس به بخش کاربران بروید و لیست کاربران خود را بر اساس شهر، سن، جنسیت و هر آنچیزی که فکر می‌کنید را در آنجا پیدا خواهید کرد.

چرا مهم است که بدانیم که کاربران ما چه کسانی هستند؟ خیلی ساده است. شما باید بدانید که برای چه کسی تبلیغ می‌کنید و برای همان گروه خدمات خود را به درستی توضیح دهید.

اجازه دهید که یک مثال دیگر بزنیم. فرض کنید که شما یک فروشگاه شال و روسری را مدیریت می‌کنید و عمده مشتریان شما مردانی هستند که می‌خواهند به عنوان کادو برای همسران یا مادرشان خریدی انجام دهند. در این شرایط شما باید تمرکز را بر روی معرفی کیفیت و رنگبندی‌های متفاوت کار خود بگذارید و زیاد نباید به دنبال چیزهایی باشید که خانم‌ها می‌پسندند.

سخن نهایی

آیا تمام مارکتینگ در اینستاگرام به همین 9 نکته خلاصه می‌شود؟ قطعا خیر. هر چه قدر که شما بیشتر در دنیای اینستاگرام به مارکتینگ و بازاریابی بپردازید، بهتر می‌توانید فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهید.

ما در سوشال تهران سرویس‌های متفاوتی برای کمک کردن به بازاریابی شما آماده کردیم و با قیمت‌های بسیار نازل می‌توانید از سرویس خرید لایک اینستاگرام و خرید کامنت اینستاگرام ما استفاده کنید.

اگر سوالی در مورد این مطلب داشتید، کافیست سوالات خود را در بخش نظرات از ما بپرسید و سعی می‌کنیم در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

چقدر این مطلب به دردت خورد؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین امتیاز: 4.9 / 5. تعداد رای: 35

هنوز کسی نظر نداده. نظرت رو بگو

سرویس‌های سوشال تهران

مطالعه بیشتر

بدون دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد