چگونه لینک در بیو اینستاگرام بگذاریم؟

6 فایده استفاده از ابزار لینک در بیو اینستاگرام

در این نوشته شما می‌خوانید

لینک در بیو اینستاگرام، یکی از متداول ترین سوالاتی است که کاربران از ما می پرسند. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا باید لینک آدرس سایتی را در اینستاگرام خود قرار دهیم؟

در جواب می توان گفت فرض کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی هستید و می خواهید کاربران را از اینستاگرام خود به سمت سایتتان هدایت کنید. در این حالت کاربران یا باید در دایرکت یا در کامنت پست هایتان از شما در مورد آدرس سایت سوال کنند. در صورتی که شما می توانید با قرار دادن آدرس سایت یا فروشگاه خود در بیو، از دست این سوالات پر تکرار خلاص شوید.

خرید فالوور اینستاگرام و خرید لایک اینستاگرام یکی از بهترین کارهایی است که شما می‌توانید مخاطبان فروشگاه خود را افزایش دهید. ولی باید به این نکته توجه کنید که اگر فروش اصلی شما در سایت یا خارج از محیط اینستاگرام اتفاق می‌افتد، باید به درستی مخاطب را به سایت خود منتقل کند.

در این مطلب به شما یاد خواهیم داد که مزایای قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام چیست، چگونه آدرس های صفحات اینترنت را در بیو خود قرار دهید و واتساپ خود را به اکانت اینستاگرام خود متصل کنید. پس اگر می خواهید جواب این سوالات را بدانید، با ما همراه باشید.

قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام چه فایده ای دارد؟

دلیل اصلی فعالیت ما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، ارتباط گرفتن با مخاطبان مختلف است. پس باید از هر روشی که بلد هستیم با آن ها در ارتباط باشیم. در ادامه می خواهیم فواید اصلی قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام را به شما بگوییم.

خارج از اینستاگرام ارتباط داشته باشید

اولین مزیت استفاده از لینک در بیو اینستاگرام ، توانایی برقراری ارتباط در خارج از اینستاگرام است. این کار می تواند مخاطبان شما به خواندن کامل یک محتوا، مشاهده یک کالا یا ثبت نام در یک رویداد تشویق کند. با افزودن لینک در بیو، شما یک صفحه کاملاً سفارشی (که می توانید در آن رنگ‌ها و فونت‌های جدید به کار ببرید) با لینک های نامحدود و یک نسخه قابل کلیک از بازخورد اینستاگرام خودتان ایجاد می‌کنید. اگر فروشگاه اینترنتی دارید، می توانید به ازای هر تصویر تا پنج لینک اضافه کنید، و حتی محصولات را برچسب‌گذاری کنید (که آنها را فوراً قابل خرید می‌کند).

از هویت برند خود حمایت کنید

یک لینک در بیو اینستاگرام ، مانند یک وب سایت کوچک برای حساب اینستاگرام شماست و همچنین فرصتی عالی برای ارائه یک ظاهر بصری برای کانال های اجتماعی شما است. با لینک در بیو اینستاگرام، شما این امکان را دارید که صفحه خود را سفارشی کنید تا دنبال کنندگان شما، برند شما را به محض وارد شدن به سایت شناسایی کنند. در صفحه خود می توانید تم مورد نظرتان را انتخاب کنید (تاریک، روشن یا سفارشی) اگر می خواهید تم خود را سفارشی کنید، می توانید رنگ پس زمینه، رنگ دکمه ها، سبک و رنگ فونت، شکل دکمه و موارد دیگر را تغییر دهید. حتی می‌توانید کد رنگ خاصی را برای استفاده از رنگ‌های برندتان آپلود کنید.

کمپین یا ویدیوی خاصی را برجسته کنید

وقتی از یک پیوند در ابزار بیو استفاده می کنید، می توانید انتخاب کنید که چه چیزی را می خواهید برجسته کنید و دوست دارید که چگونه این کار انجام شود.

افزایش فروش محصول

اگر می خواهید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید، استفاده از لینک در ابزار بیو یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار است. با ایجاد لینک در بیو، می توانید مسیر خرید را برای مشتری ساده کنید. اگر فروشگاه اینترنتی دارید، می‌توانید حداکثر پنج محصول را مستقیماً در پست‌های  خود تگ کنید. به علاوه با افزودن امکان خرید، می توانید ببینید دقیقاً چه چیزی باعث ایجاد کلیک و فروش می شود، که به اطلاعات شما می افزاید.

دریابید که چه چیزی مخاطب شما را وادار به “کلیک” کردن می کند

با ایجاد لینک در بیو اینستاگرام، می توانید اطلاعاتی فراتر از پیشنهادات داخلی اینستاگرام را جمع آوری و پیگیری کنید. شما دقیقاً می توانید ببینید که چه چیزی مخاطبان شما را جذب کرده و باعث  کلیک کردن آنها می شود. که اطلاعات ارزشمندی در مورد علایق مخاطبان تان تلقی می شود. شما می توانید دریابید که مخاطبان شما برای خواندن چه پست هایی کلیک می کنند.

دیگر کانال های اجتماعی را ارتقا دهید

آخرین مزیت این است که می‌توانید از لینک در بیو برای تبلیغ همه کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

مزایای قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام

ساخت لینک بیو اینستاگرام

همانطور که در مقدمه این پست هم گفتیم، قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام می تواند کمک شایانی به تبدیل شدن مشتری ها به خریدار در سایت شما شوند. پس یکی از مهم ترین کارهایی که باید در ابتدای ساخت پیج انجام دهید، این است که آدرس صفحه اصلی سایت خود را در بیو اینستاگرام قرار دهید.

بدون معطلی به سراغ آموزش انجام این کار برویم.

1- وارد پیج اینستاگرام خود شده و سپس گزینه Edit Profile را لمس کنید.

2- در قسمت website آدرس صفحه اصلی سایت خود را وارد کنید و تیک بالای صفحه را لمس کنید.

قرار دادن آدرس سایت در قسمت website

3- با برگشت به پروفایل خود مشاهده می کنید که آدرس سایت شما در بیو پیج قرار داده شده است.

پیج کارمجیک که آدرس بیو آن تغییر کرده است

لینک تلگرام در بیو اینستاگرام

ممکن است که بخواهید با فالوورهای خود از طریق تلگرام در ارتباط باشید و برای این کار بخواهید لینک تلگرام خود را در بیو اینستاگرام قرار دهید. چند روش برای این کار وجود دارد که به صورت جداگانه آن ها را به شما آموزش خواهیم داد.

روش اول: قرار دادن لینک تلگرام به صورت مستقیم

1- در این روش شما نیاز دارید که آی دی تلگرام خود را در جایی یادداشت کرده و سپس به مرحله بعدی بروید. برای این کار در ابتدا برنامه تلگرام را باز کرده و از بالا سمت چپ بر روی علامت سه خط ضربه بزنید.

وارد شدن به تنظیمات تلگرام

2- سپس بر روی عکس خود ضربه بزنید.

وارد شدن به تنظیمات اصلی پروفایل تلگرام

3- در قسمت Username مقدار نوشته شده را یادداشت کنید. اگر یوزر نیم ندارید، اسم و فامیل یا هر اسمی که دوست دارید را به صورت سرهم و با حروف کوچک قرار دهید.

پیدا کردن یوزرنیم تلگرام

4- حالا کافیست که لینک قرار داده شده در این صفحه را کپی کرده و در مرحله 2 قسمت قبلی در بخش website قرار دهید.

برداشتن لینک تلگرام

با توجه به مشکلات زیادی که شبکه اینستاگرام با تلگرام دارد، تحریم های گسترده ای بر روی تلگرام قرار داده شده است و ممکن است که شما نتوانید به صورت مستقیم لینک تلگرام را در بیو اینستاگرام قرار دهید. برای حل این مشکل می توانید از روش دوم استفاده کنید.

روش دوم: قرار دادن لینک تلگرام به صورت غیر مستقیم

1- در این روش شما نیاز به لینکی دارید که در مرحله 4 قبلی به دست آورده اید. آن لینک را کپی کرده یا جایی یادداشت کنید.

2- وارد سایت b2n.ir شده و لینک تلگرام خود را درون باکس بیاندازید و بر روی دکمه کوتاه کن کلیک کنید.

استفاده از سایت b2n برای کوتاه کردن لینک

3- حالا لینک کوتاه شده را برداشته و در قسمت website خود قرار دهید.

با این کار در واقع شما با دور زدن اینستاگرام و قرار دادن یک لینک کوتاه سعی می کنید تلگرام را با یک آدرس میانی در بیو خود قرار دهید و اینستاگرام هم متوجه این حرکت نخواهد شد.

روش سوم: قرار دادن لینک به روش کاملا جدید

این روش جدیدترین متد قرار دادن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام است. اگر از 2 روش قبلی جواب نگرفتید، قطعا این روش مشکل شما را برطرف خواهد کرد.

1- در ابتدا باید Username خود را که در مراحل قبلی هم استفاده کردید داشته باشید.

2-  به بخش website در بیو اینستاگرام رفته و این آدرس tlgrm.in/ را تایپ کنید. کافیست بعد از کاراکتر / نام کاربری خود را قراردهید. مثلا اگر نام کاربری شما davood است، کافیست آدرس tlgrm.in/davood را تایپ کرده و تیک بالا را بزنید.

به همین راحتی و با استفاده از یکی از 3 روش معرفی شده می توانید لینک تلگرام خود را در بیو اینستاگرام قرار دهید.

گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام

اگر شما چند سایت با آدرس های مختلف دارید و یا مطالب مختلفی را در سایت خود قرار می دهید، نمی توانید به صورت متداوم آدرس بیو خود را عوض کنید. در این روش شما باید کاری انجام دهید که بتوانید چند لینک مختلف را در بیو اینستاگرام بگذارید.

به صورت کلی شما نمی توانید بیش از 1 لینک را در بیو اینستاگرام قرار دهید. ولی نگران نباشید. سوشال تهران برای این مشکل هم راه حل دارد. در این حالت شما می توانید از سایت های واسط که لینک های مختلف را در قالب یک صفحه در اختیارتان قرار می دهد، استفاده کنید. برای این کار سایت های زیادی وجود دارد ولی یکی از بهترین سایت ها که امکانات متفاوتی دارد، سایت زیلینک است. در ادامه روش ساختن چند لینک را به شما آموزش خواهیم داد.

1- وارد سایت zil.ink شده و بر روی ثبت نام و ساخت رایگان زیلینک کلیک کنید.

ثبت نام و ساخت رایگان زیلینک

2- مراحل ثبت نام را طی کرده و وارد اکانت خود شوید.

مراحل ثبت نام زیلینک

3- بر روی ساخت زیلینک جدید کلیک کنید.

ساخت زیلینک جدید برای گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام

4- ای دی زیلینک دلخواه خود را وارد کنید. اگر علاقه دارید می توانید آیکون یا عکس خود را بگذارید. نام یا عنوان زیلینک را انتخاب کنید. حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

ادامه ساخت زیلینک جدید

5- در این مرحله می توانید لینک های خود را اضافه کنید. بر روی افزودن بلوک جدید کلیک کرده و لینک یا پیوند را انتخاب کنید.

افزودن بلوک جدید و اضافه کردن لینک

6- متن لینک متنی است که به کاربر نمایش داده می شود. لینک و آدرس وب سایت، آدرسی است که کاربر بعد از زدن بر روی متن وارد آن خواهد شد.

افزودن چند لینک به بیو اینستاگرام

7- شما می توانید به هر تعداد که لینک می خواهید را در این بخش با استفاده از دکمه افزودن لینک دیگر به این بلوک اضافه کنید.

8- زمانی که کار شما به اتمام رسید، کافیست تا لینک این صفحه را در بیو اینستاگرام خود قرار داده تا همه بتوانند از به لینک های مختلف شما دسترسی پیدا کنند.

توجه کنید که برای تغییر لینک زیلینک می‌توانید به راحتی با ورود به سایت زیلینک این کار را انجام دهید.

گذاشتن لینک واتساپ در بیو اینستاگرام

بعد از خرید واتساپ توسط فیس بوک، اتصال تمامی سرویس های واتساپ به اینستاگرام آغاز شد و حالا شما می توانید با چند کار ساده، واتساپ خود را به اینستاگرام خود متصل کنید. در این حالت مشتری یا کاربر با زدن یک کلیک به واتساپ شما منتقل خواهد شد و می تواند مستقیما برای شما پیام بفرستد. برای اینکه بتوانید لینک واتساپ خود را در بیو اینستاگرام قرار دهید، کافیست مراحل زیر را طی کنید.

1- وارد پیج خود شده و از بالا بر روی سه خط ضربه بزنید.

ورود به پروفایل و وارد شدن به ستینگز

2- وارد Settings شوید.

کلیک کردن بر روی ستینگز

3- وارد بخش Account شوید.

ورود به بخش account

4- وارد بخش Sharing to Other Apps شوید.

ورود به بخش sharing to other apps

5- بر روی Whatsapp ضربه بزنید.

6- حال در این مرحله کافیست که شماره خود در واتساپ را با کد کشور یعنی 98+ وارد کرده و یک کد بر روی واتساپ خود دریافت خواهید کرد. این کد را در اینستاگرام وارد کرده و کار اتصال واتساپ به اینستاگرام به اتمام می رسد.

7- کاربران می توانند در بخش بیو و بعد از زدن بر روی دکمه Contact شماره واتساپ شماره دیده و با زدن بر روی آن با شما ارتباط برقرار کنند.

به همین راحتی شما توانستید که ارتباط خود را با واتساپ برقرار کنید. حال کافیست که این موضوع را از طریق استوری یا پست با کاربرانتان به اشتراک بگذارید.

گذاشتن آی دی اینستا در بیو

شاید برای شما جالب بوده باشد که در پیج های مختلف دیده اید که آی دی اینستاگرام خود یا دیگران را در بخش بیو قرار داده اند یا در بیو خود هشتگ گذاشته اند. قرار دادن هشتگ در بیو اینستاگرام باعث بیشتر پیدا شدن پیج شما و در نتیجه افزایش فالوور اینستاگرام واقعی شما خواهد شد. البته خرید فالوور اینستاگرام یکی از بهترین راه های افزایش مخاطب است ولی حتما باید در کنار آن از هشتگ هم استفاده کنید.

همچنین ممکن است که شما هم پیچ کاری و هم پیج شخصی داشته باشید و بخواهید پیج های دیگرتان را به مخاطبین معرفی کنید. در این مرحله نیز قرار دادن آی دی اینستاگرام در بیو می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند. برای قرار دادن هشتگ و آی دی در بیو کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

1- وارد پیج خود شده و بر روی دکمه Edit Profile کلیک کنید.

بخش bio در پروفایل اینستاگرام

2- در بخش Bio برای قرار دادن آی دی از @ و برای قرار دادن هشتگ از # استفاده کنید. مثل عکس زیر شما می توانید به هر تعداد که می خواهید هشتگ و آی در را در بیو خود قرار دهید. سپس بروی تیک آبی کلیک کنید تا تنظیمات جدید ذخیره شود.

ادیت بخش bio اینستاگرام

برای رفتن به خط بعد در بیو اینستاگرام کافیست از دکمه Enter بر روی موبایل خود استفاده کنید.

چگونه در پست اینستاگرام لینک بگذاریم؟

یکی از سوالات متداولی که کاربران زیادی از ما در مورد آن می‌پرسند این است که چگونه می‌توانید در پست اینستاگرام لینکی را قرار دهیم.

به صورت پیش فرض هیچ راهی برای قرار دادن لینک در کپشن یک پست اینستاگرام وجود ندارد. زیرا به محض قرار دادن لینک، آن لینک از حالت قابل کلیک شدن در می‌آید و کاربران نمی‌توانند بر روی آن لینک کلیک کنند. در این شرایط بهتر است با استفاده جملاتی مانند موارد زیر، کاربران را تشویق کنید که به بیو پیج رفته و از آن‌جا بر روی لینک‌های شما کلیک کنند:

  • لینک در بیو پیج
  • آدرس سایت در بیو
  • لینک در بیو

سخن نهایی

در این مطلب سعی کردیم که به طور کامل در مورد قرار دادن لینک و آی در بیو اینستاگرام به شما توضیحاتی را بدهیم. اگر به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب دیگر منتشر شده در بلاگ ما را بخوانید و از سرویس‌های متنوع ما استفاده کنید. امیدواریم این آموزش تصویری بتواند به شما برای حل مشکل کمک کند ولی اگر سوالی در این زمینه داشتید، کافیست از طریق بخش نظرات سوالات خود را از ما بپرسید و سعی می کنیم در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

همچنین می‌توانید از سرویس خرید لایک اینستاگرام ما نیز استفاده کنید.

سوالات متداول

چگونه لینک کانال تلگرام را در بیو اینستاگرام بگذاریم؟

با توجه به قوانین اینستاگرام شما اجازه ندارید که لینک کانال یا گروه تلگرام را در اینستا قرار دهید. ولی شما می‌توانید با روش‌های پیشرفته اینکار را انجام دهید که آموزش کامل آن در سایت وجود دارد.

چگونه لینک واتساپ را در اینستاگرام بگذاریم؟

با توجه به اینکه شرکت متا صاحب هر دو اپلیکیشن واتساپ و اینستاگرام است، به راحتی می‌توانید شماره تلفن خود را در تنظیمات پیج اینستاگرام خود وارد کنید.

آیا می‌توان لینک کانال تلگرام را در استوری قرار داد؟

خیر. با توجه به قوانین اینستاگرام این کار امکان پذیر نیست. ولی شما می‌توانید از سایت‌های کوتاه کننده لینک برای انجام این کار استفاده کنید.

چگونه در پست اینستاگرام لینک بگذاریم؟

شما نمی‌توانید در پست یا ویدیو اینستاگرام، لینک قرار دهید. تنها راه شما قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام است.

چقدر این مطلب به دردت خورد؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای: 36

هنوز کسی نظر نداده. نظرت رو بگو

سرویس‌های سوشال تهران

مطالعه بیشتر

6دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه
  • محسن

    11 مرداد 1401 16:25

    یعنی عالی تر از این نمیشد کسی توضیح بده. ممنون ازتون.

    • ادمین

      11 مرداد 1401 16:27

      ممنون از شما. خوشحالیم خوشتون اومده

  • شایگان

    29 مرداد 1401 11:13

    من چند وقتی هست که از زیلینک استفاده می کنم و حرف نداره.

  • فروشگاه کفش آتوسا

    14 شهریور 1401 11:12

    ما با آموزش شما از زیلینک برای فروشگاه مون استفاده می کنیم که خیلی کارمون رو راه انداخته

  • محمد رضا

    24 شهریور 1401 10:45

    ولی هنوز تلگرام اذیت می کنه.

  • سونیا

    30 مهر 1401 13:26

    ممنون ازتون. ما هم تلگرام داریم و هم سایت. هر سری می خواستیم مشتریا رو بفرستیم سایت یا تلگرام، مجبور می شدیم که بیو پیج رو ادیت کنیم. با این روش خیالمون راحت شد.

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد