کاربران گرامی برای ثبت سفارش ابتدا در سایت ثبت نام کنید تا پیگیری سفارش امکان پذیر باشد.
ثبت نام

روش سئو اینستاگرام

سئو در اینستاگرام

در این نوشته شما می‌خوانید

سئو در اینستاگرام، احتمالا واژه‌ای است که زیاد در مورد آن شنیده‌اید. ولی واقعا سئو اینستاگرام چیست؟

سئو یا SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو است و به صورت کلی ارتباطی به فضای اینستاگرام ندارد. زیر اینستاگرام یک موتور جستجو نیست و یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی است.

ولی شما کدام بیزینس یا کسب و کاری را دیده‌اید که دوست نداشته باشد که با سرچ کردن نامش در گوگل، نمایش نگیرد؟ قطعا خرید فالوور اینستاگرام به شما کمک می‌کند که بتوانید سریع تر تعداد فالوور خود را افزایش دهید. ولی همه چیز را نمی‌توان به قدرت تبلیغات در اینستاگرام خلاصه کرد.

در این مطلب از سایت سوشال تهران می‌خواهیم به طور کامل در مورد سئو اینستاگرام صحبت کنیم و راهکارهایی را به شما یاد بدهیم که بتوانید پیج اینستاگرام خود را بهینه کرده و آن را برای همه قابل نمایش کنید. پس اگر می‌‌خواهید بازدید پیج خود را در مدت کوتاهی چند برابر کنید، با ما همراه باشید.

سئو پیج اینستاگرام

در حال حاضر میلیاردها نفر در دنیا به گوشی و اینترنت دسترسی دارند و شما می‌توانید با یک بازاریابی درست آن‌ها را به سمت پیج یا سایت خود هدایت کرده و محصولات خود را به آن‌‌ها معرفی کنید. وقتی که صحبت از سئو به میان می‌آید، منظور انجام کارهایی است که گوگل و موتورهای جستجو برای بهینه‌سازی نتایج نشان داده شده به کاربر استفاده می‌کنند. در اینستاگرام نیز روش نشان‌ دادن صفحات به همین شکل است و با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های مختلف، سعی می‌شود تا بهترین نتیجه در زمان جستجو به کاربر نمایش داده شود.

مثلا فرض کنید که شخصی به دنبال خرید کفش در اینستاگرام است و این کلمه را جستجو می‌کند؟ اینستاگرام چگونه متوجه می‌شود که پیج شما یک فروشگاه کفش است؟

در اینجا الگوریتم‌های اینستاگرام با استفاده از کارهای مختلفی که انجام می‌دهند، متوجه ماهیت فروشگاه یا پیج شما شده و شما را به کاربران مختلف نمایش می‌دهند. برای اینکه بتوانید فروشگاه خود را به اینستاگرام بهتر معرفی کنید یا در واقع عملیات سئوی اینستاگرام را آغاز کنید، باید کارهای زیر را انجام دهید.

1- بهینه سازی نام کاربری

نام کاربری یا Username شما اولین چیزی است که به کاربر نمایش داده شده و به وی کمک می‌کند که متوجه ماهیت فروشگاه شما شود. در زمان انتخاب نام کاربری به این نکته توجه داشته باشید که هر چه‌قدر بهتر بتوانید از کلمات کلیدی کسب و کار خود در نام کاربری تان استفاده کنید، شانس نمایش شما به مخاطبین افزایش پیدا می‌کند. مثلا به عکس زیر توجه کنید.

یکی از بهترین راه‌های افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام، خرید فالوور اینستاگرام است ولی باید به این موضوع توجه کنید که اگر شما حتی فالوورهای زیادی را بخرید ولی آن‌ها نتوانند در نگاه اول متوجه حوزه فعالیت شما شوند، بازدهی پیج شما به شدت پایین می‌آید. در زمان سرچ کردن کلمه کفش، در تمامی نتایج نمایش داده شده، این کلمه وجود دارد. پس حتما در زمان انتخاب نام کاربری به این موضوع توجه کنید که از کلمه کلیدی اصلی کسب و کار خود در Username خود استفاده کنید.

2- بهینه سازی بیو پیج

بیو پیج محل دومی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. همانطور که در مثال قبل متوجه شده‌اید، احتمالا محدودیت تعداد کاراکتر در نام کاربری دردسری را برای شما ایجاد کرده است. مثلا ممکن است که شما فقط کفش‌های کتانی در فروشگاه خود داشته باشید و نمی‌توانید از این اسم در نام کاربری خود استفاده کنید. در این شرایط ما از بخش بیو پیج کمک می‌گیریم و در این قسمت به صورت خلاصه خدمات خود را شرح می‌دهیم. به عکس زیر دقت کنید.

این پیج در اسم کاربری خود از کلمه کفش استفاده کرده و سپس در بیو پیج خود خدمات خود را به طور کامل شرح داده است. با این روش کاربر بعد از وارد شدن به پیج، کاملا می‌داند که با چه نوع فروشگاهی سر و کار دارد و این فروشگاه چه نوع محصولی را به فروش می‌رساند. بهتر است در این بخش راه‌های ثبت سفارش یا شماره تلفن‌های کسب و کار خود را به نیز قرار دهید تا مخاطب راحت‌تر بتواند با شما در ارتباط باشد.

3- بهینه سازی پست‌ها و ویدیوها

محتوا، محتوا، محتوا! اینستاگرام یک شبکه مبتنی بر محتواست و شما باید با ساخت و تولید محتواهایی از جنس عکس و ویدیو سعی کنید که محصولات و خدمات‌تان را به درستی به مخاطب معرفی نمایید و آن‌ها را تبدیل به خریدار کنید. موارد بی‌شماری در مورد تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد که بعدا در قالب پست دیگری به معرفی کامل آن‌ها خواهیم پرداخت ولی دانستن نکات زیر ضروری است.

شما باید طبق یک برنامه مدون به تولید محتوا اقدام کنید. مهم نیست که شما می‌خواهید چه تعداد پست یا استوری در هفته منتشر کنید ولی باید سعی کنید که این روند را به صورت روزمره انجام دهید. اگر شما در یک هفته 7 پست منتشر کنید و در هفته بعدی آن هیچ پستی را در پیج خود قرار ندهید، نمی‌توانید به درستی مخاطب خود را علاقه‌مند کنید.

همچنین شما می‌توانید برای زمان‌هایی که ایده درست کردن پست مخصوص را ندارید و یا به دلیلی فرصت کافی برای این کار را ندارید، با دانلود پست اینستاگرام، پست‌های خوب و مرتبط را در پیج به اشتراک قرار دهید و فالوورهای خود را فعال نگه دارید.

از سمت دیگر سایز پست‌ ها و ویدیوهای اینستاگرام بسیار مهم است و شما باید تمامی عکس یا ویدیوهای خود را در سایزهای قابل قبول از طرف اینستاگرام تولید کنید. اگر مثلا عکس‌هایی که در پست خود قرار می‌دهید بزرگتر یا کوچکتر از سایز مورد قبول اینستاگرام باشد، عکس‌ها کراپ شده و منظره جالبی را در پیج شما به وجود نخواهد آورد.

4- استفاده از هشتگ مناسب

هشتگ‌ها چیزی هستند که به پیج‌ها و کاربران کمک می‌کنند که پست یا ویدیو مورد علاقه خود را پیدا کنند. شما می‌توانید با استفاده از هشتگ‌های مختلف، مخاطبین بالقوه یک پست را مشخص کرده و در زمانی که کاربر آن هشتگ‌ها را سرچ می‌کند، راحت‌تر می‌تواند پست‌های شما را پیدا کنند.

قسمت هشتگ در اینستاگرام

یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهید، استفاده از هشتگ مناسب است. حتما باید از هشتگی استفاده کنید که ارتباط کاملا معنایی به پست یا ویدیو شما داشته باشد وگرنه این موضوع توسط ربات‌های اینستاگرام شناسایی شده و پیج شما محدود شده و به اصطلاح اکشن بلاک می‌شوید.

مثلا اگر شما کفش کتانی در پیج خود به فروش می‌رسانید، احتمالا هشتگ‌های زیر به شما کمک خواهند کرد:

#کفش_شیک #کفش #کفش_دخترانه #کفش_چرم #کفش_خاص #کفش_بچگانه #کفش_کتانی #کفش_تبریز #کفش_کوه #کفش_زنانه_مجلسی #کفش_تابستانه #کفش_پاشنه_بلند #کفش_چرم #کفش_مردانه #کفش_ترک #کفش_اسپرت_دخترانه #بوت_زنانه #کفش_ساقدار #کفش_عید #نیمبوت_دخترانه #الستار

5- استفاده از متن جایگزین

احتمالا این مورد تا به حال در جایی اشاره نشده است. متن جایگزین یا Alternative text به متنی گفته می‌شود که در تا زمانی که عکس به صورت کامل لود نشده است، به کاربر نمایش داده می‌شود. معمولا شما این متن را نمی‌بینید زیرا عکس‌ها با سرعت زیادی بر روی گوشی شما لود خواهد شد. ولی وجود این متن بسیار ضروری است. شما با استفاده از Alt می‌توانید توضیحی در مورد پست یا ویدیو خود بدهید تا هوش مصنوعی اینستاگرام درک دقیق‌تری از عکسی که شما گذاشته‌اید داشته باشد.

مثلا در قسمت Alt تصویر می‌نویسید: کفش مردانه کتانی آدیداس سایز 43

با این کار شما به الگوریتم اینستاگرام توضیح دقیق و جامعی در مورد پست خود و فروشگاه خود می‌دهید و اینستاگرام هم این پست را به کسانی نشان می‌دهد که به دنبال چنین کفشی هستند. برای اینکه بر روی پست‌های خود Alt بگذارید کافیست آموزش زیر را دنبال کنید.

الف- پست خود را انتخاب کرده و بر روی 3 نقطه بالای آن ضربه بزنید.

تغییر آلت تکست در اینستاگرام

ب- گزینه ادیت را انتخاب کرده و سپس بر روی تصویر روی Edit Alt Text کلیک کنید.

انتخاب گزینه alt text

ج- حالا برای هر اسلاید خود یک توضیح کامل و مختصر بنویسید.

نوشتن alt text بر روی هر اسلاید به صورت جدا

6- تولید ویدیوهای متفاوت

یکی از راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام، تولید ویدیوهای کوتاه و بلند است. شما باید از تمامی محصولات و خدمت‌هایی که ارایه می‌کنید، یک ویدیو درست کرده باشید. بهتر است طول ویدیوهای خود را کمتر از 1 دقیقه در نظر بگیرید و اگر می‌توانید از زیرنویس‌ هم بر روی آن‌ها استفاده کنید.

تولید ویدیو یکی از بهترین راه‌های سئوی اینستاگرام است که شما باید در طول زمان انجام دهید.

توجه کنید که در زمان تولید ویدیو، تنوع زیادی در ویدیوهای خود به وجود بیاورید. مثلا هم ویدیوهای آموزشی تولید کنید و هم ویدیوهای سرگرمی را در پیج خود قرار دهید. با قرار دادن پست‌های چند قسمتی در اینستاگرام می‌توانید فالوور خود را به ورق زدن ویدیوها مجاب کنید و با این کار شانس دریافت لایک و تعامل کاربر را افزایش دهید.

7- استفاده از موقعیت جغرافیایی

یکی از نکاتی که معمولا در سئوی اینستاگرام فراموش می‌کنیم، استفاده از موقعیت جغرافیایی در پست‌ها یا ویدیوهاست. الگوریتم‌های اینستاگرام سعی می‌کنند پست‌هایی را به کاربر نمایش دهند که با لوکیشن وی همخوانی داشته باشد. اگر شما لوکیشن هر پست را وارد نکرده باشید، اینستاگرام از کجا باید بفهمد که آن پست مورد علاقه کاربر است یا خیر.

قرار دادن لوکیشن بر روی پست ها

وارد شدن به اکپسلورر اینستاگرام یکی از بهترین کارهای افزایش بازدهی پیج شماست که باید به آن توجه کنید. با قرار دادن موقعیت مکانی بر روی پست‌هایتان، می‌توانید در بخش‌های اکسپلورر که بر اساس لوکیشن پست‌هایی را به کاربر نمایش می‌دهد، حضور فعال‌تری داشته باشید و در نهایت فالوورهای فعال جدیدی را به دست بیاورید.

سخن نهایی

در این مطلب سعی کردیم در مورد سئو پیج اینستاگرام به صورت کامل توضیح دهیم ولی به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما مطالب دیگر بلاگ سوشال تهران را با دقت بخوانید تا بتوانید همزمان با این کارها، فالوورهای بیشتری را نیز به دست بیاورید و سریعتر فروش پیج خود را افزایش دهید.

اگر سوال یا نظری در مورد این مطلب دارید، خوشحال می‌شویم از طریق بخش نظرات در خدمت شما باشیم.

همچنین می‌توانید از سرویس خرید لایک اینستاگرام ما نیز استفاده کنید.

چقدر این مطلب به دردت خورد؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین امتیاز: 4.2 / 5. تعداد رای: 38

هنوز کسی نظر نداده. نظرت رو بگو

سرویس‌های سوشال تهران

مطالعه بیشتر

2دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه
  • رضا

    24 شهریور 1401 10:41

    با این کارا صفحه پیج مون توی گوگل هم میاد بالا؟

  • رضا

    30 مهر 1401 13:20

    من همه کارایی که گفتین رو انجام دادم. چه قدر طول میکشه تا صفحه پیجم بیاد تو اکسپلورر؟

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد