کاربران گرامی برای ثبت سفارش ابتدا در سایت ثبت نام کنید تا پیگیری سفارش امکان پذیر باشد.
ثبت نام

کوییک ریپلای اینستاگرام

فعال سازی کوییک ریپلای اینستاگرام

در این نوشته شما می‌خوانید

کوییک ریپلای اینستاگرام یا Quick Reply یکی از مهمترین قابلیت‌هایی است که باید به عنوان یک ادمین اینستاگرام از آن مطلع باشید. در واقع با استفاده از این ابزار می‌توانید سرعت پاسخ دهی به مشتریانی را که از طریق دایرکت اینستاگرام با شما در ارتباط هستند، بالا ببرید.

قبلا در مطلب حذف یک جای دایرکت‌های اینستاگرام به شما یاد دادیم که چگونه تمامی دایرکت‌های خود را پاک کنید و در این مطلب قصد داریم روش سریع پاسخ دادن به چت‌های اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

فعال سازی ریپلای در اینستاگرام

چه از گوشی اندرویدی و چه از آیفون برای جواب دادن به مشتری استفاده می‌کنید، احتمالا متوجه شدید که بعد از خرید فالوور اینستاگرام، حجم دایرکت‌های شما به صورت محسوسی افزایش می‌یابد. پاسخ دادن سریع به دایرکت‌ها در یک فروشگاه از واجبات است. اگر شما نتوانید سریعا این کار را انجام دهید، احتمال از دست دادن یک مشتری را باید به جان بخرید. ایجاد یک گروه در اینستاگرام نیز ممکن است باعث افزایش یکباره مشتریان شما شود و باید بحث کوییک ریپلای را جدی بگیرید.

ولی وقتی که تعداد دایرکت‌ها افزایش پیدا می‌کند، این مساله حساسیت بیشتری را برای پیج شما به وجود خواهد آورد. در واقع شما ممکن است با تعدادی سوال تکراری روبه‌رو شوید و جواب دادن به آن‌ها زمان زیادی را از شما می‌گیرد. نوشتن متن‌های یکسان علاوه بر زمان بر بودن، باعث خستگی ادمین شده و ممکن است در بعضی از قسمت‌ها بدون خواندن کامل سوال، جوابی را برای کاربر ارسال کند که ارتباطی به سوال وی نداشته باشد.

در اینجاست که قابلیت پاسخ سریع یا کوییک ریپلای اینستاگرام این مشکل را برطرف خواهد کرد.

در واقع پاسخ دادن سریع و محترمانه به کاربر، علاوه بر اینکه تعامل با پیج شما را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد، بلکه باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما نیز خواهد شد. پس استفاده از این قابلیت از همه لحاظ به شما کمک خواهد کرد که بتوانید مشکلات کاربران را در سریع‌ترین زمان پاسخگو باشید و اجازه ندهید که حتی یک مشتری بدون پاسخ پیج شما را ترک کند.

پاسخ سریع در اینستاگرام

قبل از اینکه وارد بحث آموزش استفاده از این قابلیت شویم، اجازه دهید که در مورد این قابلیت بیشتر صحبت کنیم. در واقع پاسخ سریع، معادل سازی شده FAQ یا سوالات متداول است و شما با استفاده از این قابلیت سعی می‌کنید که در زمان‌هایی که کار کمتری دارید، سوالات پر تکرار کاربران را در یک لیست جمع آوری کرده و به آن‌ها پاسخ مشخصی بدهید. سپس در زمانی که کاربر آن سوال را از شما پرسید، بلافاصله از یک لیست مشخص آن سوالات را استخراج کرده و به وی پاسخ بدهید.

معمولا 80 درصد سوالاتی که کاربران در دایرکت می‌‌پرسند، سوالات تکراری هستند. پس کاملا منطقی به نظر می‌رسد که شما جواب این سوالات را از قبل آماده داشته باشید و بلافاصله به آن پاسخ بدهید.

پس اولین اقدامی که باید انجام دهید، در آوردن لیست کاملی از سوالات به همراه جواب آن است.

حالا شما آماده‌ هستید که به بخش Quick Reply بروید و سوالات را بسازید.

با خرید کامنت اینستاگرام می‌توانید تعداد کامنت‌های واقعی را زیر پست‌های خود افزایش داده و اعتماد افراد را به پیج خود بیشتر جلب کنید. با این کار شانس دریافت دایرکت به تعداد زیادی بالا می‌رود و در نهایت می‌توانید با استفاده از کوییک ریپلای اینستاگرام، سرعت پاسخگویی به دایرکت‌ها را افزایش دهید.

فعال سازی کوییک ریپلای اینستاگرام

کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام داده تا این بخش را فعال کنید.

1- وارد بخش Settings شوید.

کلیک کردن بر روی ستینگز

2- بر حسب اینکه نوع پیج شما Business یا Creator است، گزینه مناسب را انتخاب کنید. مثلا پیجی که ما در این آموزش از آن استفاده می‌کنیم، یک پیج Creator است و این گزینه را انتخاب کردیم.

ورود به بخش creator

3- گزینه Saved Replies را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه saved replies

4- در اینجا لیستی از Reply های ذخیره شده توسط شما، نشان داده می‌شود. در صورتی که هنوز هیچ پاسخ سریعی آماده نکردید، باید از قسمت بالا بر روی + کلیک کنید.

انتخاب گزینه پلاس در saved replies

5- حالا در این قسمت شما دو قسمت برای پر کردن دارید. در قسمت بالایی یعنی Shortcut کلمه کلیدی اصلی جوابی که قرار است بذارید را بنویسید. در قسمت پایین یعنی Message پیام کامل خود را بنویسید.

مثلا ما در Reply می‌خواهیم به سوال خرید حضوری به این شکل پاسخ دهیم:

بله امکان خرید حضوری از ما در ساعات 10 صبح الی 9 شب با هماهنگی قبلی امکان پذیر است.

در این حالت در بخش Shortcut کلمه حضوری و در بخش Message کل جمله را به شکل زیر می‌نویسیم.

سپس بر روی تیک کلیک می‌کنیم.

یک نمونه از saved reply

به همین راحتی شما توانستید که یک پاسخ سریع را به پیج خود اضافه کنید.

روش استفاده از کوییک ریپلای اینستاگرام

حالا که پاسخ‌های سریع خود را به تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام اضافه کردیم، وقت آن رسیده است که از آن‌ها استفاده کنیم. برای اینکار کافیست وارد بخش دایرکت شویم و در پاسخ به سوالات متداولی که قبلا پاسخ سریع آن را آماده کردیم، به شکل زیر پاسخ دهیم.

روش اول) استفاده از Shortcut

در این روش شما با تایپ کردن Shortcut که در زمان ساخت کوییک ریپلای انتخاب کردید، با یک کلیک می‌توانید پاسخ سریع را برای مخاطب خود بفرستید.

نوشتن shortcut و استفاده از quick reply

روش دوم) استفاده از لیست

اگر یادتان نمی‌آید که Shortcut پاسخ سریع چه چیزی بوده است یا مطمئن نیستید که باید از کدام کوییک ریپلای استفاده کنید، می‌توانید با انتخاب گزینه + در قسمت نوشتن چت و سپس انتخاب گزینه Saved Replies به دنبال پاسخ درست بگردید و آن را برای مخاطب ارسال کنید.

انتخاب گزینه saved replies در قسمت چت

مزایای استفاده از کوییک ریپلای اینستاگرام

مزایای اصلی استفاده از پاسخ سریع اینستاگرام را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • پاسخ دادن به سوالات متداول مشتریان به این روش، سرعت کار شما را در مدیریت بخش دایرکت‌ها بالا می‌برد.
  • اگر یک مسابقه اینستاگرامی برگزار کرده باشید، بهترین روش برای گفتن شرایط شرکت در مسابقه و هدایا، استفاده از پاسخ سریع است.
  • ارتباط شما با مخاطبانتان به شکل زیادی افزایش می‌یابد و شما می‌توانید فالوورهای وفادارتری را در پیج خود داشته باشید.

سخن نهایی

گرداندن یک پیج اینستاگرام به خودی خود کار بسیار سخت و زمانبری است و ما در سوشال تهران سعی کردیم به صورت متناوب و با ارایه سرویس‌های مختلف، شما را در این مسیر همراهی کنیم. ولی قابلیت‌های بسیاری در اینستاگرام وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای مدیریت پیج‌تان استفاده کنید و استفاده از کوییک ریپلای اینستاگرام، یکی ز این قابلیت‌ها بود که سعی کردیم در این پست به طور کامل آن را به شما آموزش دهیم.

هر سوالی در مورد این قابلیت یا تکنیک‌های دیگر دارید، کافیست که در بخش نظرات از ما بپرسید و سعی می‌کنیم در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

همچنین می‌توانید از سرویس خرید لایک اینستاگرام ما نیز استفاده کنید.

سوالات متداول

منظور از دایرکت اتوماتیک اینستاگرام چیست؟

منظور از دایرکت اتوماتیک اینستاگرام، پاسخ‌‌هایی است که از قبل آن‌ها را آماده کردیم و به محض دیدن سوال کاربر، آن را ارسال می‌کنیم.

چرا باید از کوییک ریپلای اینستاگرام استفاده کنیم؟

وقتی که تعداد دایرکت‌ها زیاد می‌شود، بهترین راه برای پاسخ دادن به کاربران، استفاده از کوییک ریپلای است.

قبل از اینکه بتوانیم از پاسخ‌های اتوماتیک استفاده کنیم، باید چه کاری انجام دهیم؟

در ابتدا باید لیستی از سوالات متداول کاربران به دست بیاوریم و آن‌ها را به ترتیب در بخش Quick Reply اضافه کنیم.

چقدر این مطلب به دردت خورد؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین امتیاز: 4.6 / 5. تعداد رای: 14

هنوز کسی نظر نداده. نظرت رو بگو

سرویس‌های سوشال تهران

مطالعه بیشتر

1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه
  • لباس زیر زنونه کاشی

    30 مهر 1401 13:15

    عالی بود. ما برای فروشگاهمون فعال کردیم و الان خیلی سرعت پاسخدهی مون رفته بالا. تازه ادمین ما هم با اینکه زیاد وارد نیست، فقط داره از همین پاسخ هایی که آماده کردم استفاده می کنه و سرعت کار رفته بالا. ممنننننننونم
    اگر لباس زیر زنونه خواستین به فروشگاه ما سر بزنین.

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد