کاربران گرامی برای ثبت سفارش ابتدا در سایت ثبت نام کنید تا پیگیری سفارش امکان پذیر باشد.
ثبت نام

روش های قفل گذاری در برنامه اینستاگرام

قفل کردن برنامه اینستاگرام

در این نوشته شما می‌خوانید

در این مقاله می خواهیم رمز گذاشتن روی اینستاگرام را شرح دهیم. حتما شما هم تاکنون در وضعیتی قرار گرفته اید که داشتن پسورد بر اینستاگرام خود را الزامی بدانید. اما آیا راهی برای ست کردن رمز روی اینستاگرام خود وجود دارد؟

یکی از دستاوردهای بزرگ بشر، ساخت نرم افزارهایی است که مسیر را برای برقراری ارتباط، کوتاه تر می کنند. در گذشته، افراد برای برقراری ارتباط، مجبور به ملاقات حضوری بودند. در مقابل امروزه با پیشرفت نرم افزار هایی همچون اینستاگرام، این مسیر، تنها با یک کلیک، انجام خواهد شد.

قفل کردن اینستاگرام در اندروید، قفل برنامه اینستاگرام برای آیفون و چگونه اینستاگرام را قفل کنیم، احتمالا مواردی هستند که شما را به این صفحه از سایت سوشال تهران کشانده است.

در این مطلب قصد داریم روش‌های قفل کردن اینستاگرام با رمز یا اثر انگشت را به شما یاد بدهیم و به شما نشان دهیم که قفل کردن اینستاگرام برای درس خواندن به چه روشی امکان پذیر است. پس با ما همراه باشید.

قفل کردن برنامه اینستاگرام

قفل اینستاگرام (رمز گذاشتن روی اینستاگرام) موضوعی است که بسیاری از کاربران در مورد آن سوال میکنند. اینکه ما بتوانیم هر شبکه اجتماعی ای را به طور جداگانه ای قفل کنیم مسلما به امنیت اطلاعات ما بسیار کمک خواهد کرد. افراد بسیار زیادی برای گالری، تلگرام، پیامک ها و… قفل میگذارند و میخواهند به نوعی از اطلاعات خود محافظت کنند. این کار در اینستاگرام نیز قابل انجام است. چگونه انجام میشود را در ادامه خواهیم گفت.

چگونه برای اینستاگرام رمز بگذاریم؟

این سوال ممکن است برای هرکدام از ما پیش بیاید که چگونه برای اینستاگرام رمز بگذاریم؟  و این موضوع دلایل مختلفی نیز میتواند داشته باشد.

به عنوان مثال ممکن است شما تمایل نداشته باشید که فرزندتان، هنگام بازی با اپلیکیشن های موبایل، سراغ پیج شخصی شما رفته و از مطالب آن دیدن کند و یا حتی پیش می آید که تلفن همراه مان دزدیده شود یا در محل کار ممکن است تلفن شما در دسترس همکاران باشد.

از طرفی فضای مجازی به حریم شخصی و حتی اطلاعات خانوادگی تبدیل شده است. اگر این اطلاعات در دسترس افراد سودجو قرار بگیرد عواقب ناخوشایندی را در بر خواهد داشت. بنابراین نگرانی و دغدغه بیشتر افرادی است که در فضای مجازی فعالیت دارند. پس وظیفه ماست که از شبکه های اجتماعی خود از جمله اینستاگرام محافظت کنیم. با روش های مختلفی که امروزه در دسترس کاربران قرار گرفته می توانید با رمزگذاری قدم بزرگی در حفظ حریم خصوصی بردارید.

بهتر است این کار را قبل از وقوع هر اتفاقی اعمال کنید تا با حادثه های ناگوار روبرو نشوید.

حال که با لزوم وجود رمز برای نرم افزار اینستاگرام آشنا شدیم. به معرفی روش های موجود برای گذاشتن پسورد بر برنامه اینستاگرام در سیستم عامل اندروید و آیفون می پردازیم.

روش رمز گذاشتن روی اینستاگرام در سیستم عامل اندروید

در ابتدا، به علت کاربرپسند بودن سیستم عامل اندروید، به معرفی شیوه های رمزگذاری اینستاگرام در این سیستم عامل، می پردازیم. اگر کاربر دائمی اینستاگرام باشید، حتما متوجه شده اید که این برنامه، مقدماتی را برای رمز گذاری در نظر نگرفته است. در واقع شما از طریق برنامه اینستاگرام، قادر به رمزگذاری نخواهید بود. ولی این امر در برنامه هایی نظیر تلگرام، میسر است.

پس لازم است تا ما از طریق برنامه های فرعی که قابل نصب بر تلفن همراه است، اقدام به بالا بردن امنیت شبکه های اجتماعی کنیم.

نرم افزار AppLock – Fingerprint

برای قفل کردن برنامه اینستاگرام، احتمالا استفاده از برنامه AppLock در اندروید، یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

با این اپلیکیشن، از ویژگی های زیر بهره مند خواهید بود:

  • علاوه بر رمزگذاری اینستاگرام، می توانید روی برنامه های متعدد، رمز های متنوعی قرار دهید
  • از چهره افرادی که قصد دست درازی به اپلیکیشن های شما را داشته اند،عکس بگیرید
  • علاوه بر قفل الگو، شما می‌توانید از قفل کردن با پین عددی، قفل کردن با اثر انگشت و حتی قفل کردن برنامه‌ها با استفاده از چهره خود استفاده کنید.
  • مهم ترین نکته آنکه بر نوتیفیکیشن های برنامه های خود، به ویژه اینستاگرام، رمز بگذارید.

برای دانلود اپلیکیشن AppLock می توانید از گوگل پلی استور یا سایر نرم افزارهای ایرانی اقدام فرمایید.

قفل اینستاگرام با اثر انگشت

در حال حاضر بهترین نرم افزار قابل نصب بر روی گوشی‌های سامسونگ و شیائومی که بتوانید با استفاده از آن اینستاگرام را قفل کرده و با استفاده از اثر انگشت آن را باز کنید، نرم افزار App Lock است که به شما معرفی کردیم.

ولی این نرم افزار، تنها نرم افزاری نیست که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. اپلیکیشن Secret Folder App Lock نیز یکی دیگر از این نرم افزارها است ولی بیشتر از این اپلیکیشن برای قفل کردن فولدرها استفاده می‌شود.

ولی به هر حال اگر به دنبال یک راه جایگزین برای طریقه قفل گذاشتن روی اینستاگرام هستید، این نرم افزار هم می‌تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار بر روی هر اپلیکیشنی که می‌خواهید، اثر انگشت قرار دهید.

قفل کردن اینستاگرام بر روی آیفون

روش های رمزگذاری در اینستاگرام برای گوشی های آیفون

اما با توجه به سیستم عامل سخت گیرانه آیفون، رمزگذاری از طریق نرم افزار جانبی، تقریبا ناشدنی است. پس ما به ارائه راهکاری می پردازیم که از طریق امکانات خود آیفون، اقدام به رمز گذاشتن روی اینستاگرام کنید.

روش اول: استفاده از نرم افزار CM Locker

یکی از بهترین نرم افزارهای قفل کردن اپلیکیشن ها در آیفون، نرم افزار CM Locker است. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید هر برنامه ای که دوست دارید را قفل کنید و برای باز شدن مجدد آن ها از اثر انگشت، فیس آی دی یا پین استفاده کنید.

روش دوم: رمزگذاری اینستاگرام در آیفون

این روش در آی او اس ۱۲ به بالا موثر است. به این صورت که به مسیر screen time> content & privacy restrictions بروید. و بر گزینه allowed apps ضربه بزنید. سپس به دنبال اپلیکیشن اینستاگرام گشته و آن را غیرفعال کنید. تا از دسترس خارج شود.

روش سوم: قرار دادن زمانی مشخص روی نرم افزار

این روش نیز برای رمز گذاشتن روی اینستاگرام به صورت موقتی مناسب است. به این صورت که شما با تعیین محدوده زمانی مشخص، برای دسترسی نرم افزار،محدودیت قائل می شوید. همانطور که می بینید این روش هم برای اندروید و هم برای آیفون کاربرد دارد.

برای فعالسازی این قابلیت، می بایستی به گزینه screen time> app limits> add limit مراجعه کرده و طبق دسته بندی social networking، اپلیکیشن اینستاگرام را جستجو کنید.

سپس گزینه next را زده، مدت زمانی را مشخص کرده و add را برای اعمال محدودیت، فشار دهید.

در این حالت هر موقع که زمان استفاده شما از حدی که تعیین کرده اید بگذرد، در زمان باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام بر روی ایفون، از شما درخواست می شود که رمز عبور خود را وارد کنید. در واقع این بخش برای این منظور گذاشته شده است که اگر گوشی را به دست فرزند خود داده اید، بتوانید مقدار استفاده وی را از هر اپلیکیشن مشخص کرده و محدودیتی را برای وی قرار دهید.

حال شما می توانید با تنظیم کردن زمان حدودا 15 دقیقه ای، از قابلیت رمزگذاری بر روی اینستاگرام در ایفون استفاده کنید. با این کار اگر به هر دلیلی گوشی شما در اختیار افراد دیگر قرار بگیرد، تا زمانی که رمز عبور شما را نداشته باشند، نمی توانند اینستاگرام شما را باز کنند.

روش چهارم: رمز گذاشتن روی اینستاگرام در آیفون های قدیمی

افرادی که iphone 8 یا iphone 5s دارند، برای اعمال رمز بر اپلیکیشن اینستاگرامی خود، باید روش زیر را طی کنند:

ابتدا به نرم افزار TUCH ID بروید. و سپس سراغ تنظیمات امنیتی (PREFERENCE یا PRIVACY) بروید.

با دیدن هر یک از گزینه های lock, screen lock, tuch id, passcode password lock آن را انتخاب کنید.

از این گام به بعد، سیر آن کمی متفاوت است. که نمی توان پروسه مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

بسیاری از افراد میخواهند قفل اینستاگرام با اثر انگشت را فعال کنند. در این حالت شما باید از برنامه هایی که برای برنامه های مختلف قفل میگذارند استفاده کنید برای مثال با استفاده از اپلیکیشن AppLock میتوانید برای شبکه های اجتماعی، گالری، موسیقی و … قفل اثر انگشت تعریف نمایید.

چگونه برای اینستا بدون استفاده از نرم افزار رمز بگذاریم؟

با توجه به همه گیر بودن نرم افزار اینستاگرام و استفاده از آن توسط افراد بسیار زیادی در دنیا، شاید برای شما هم عجیب باشد که چرا نرم افزار اینستاگرام هیچ راه داخلی برای قفل کردن اینستاگرام درون نرم افزار تعبیه نکرده است.

بله؛ شما نمی‌توانید بر خلاف نرم افزار تلگرام و هیچ کدام از اپلیکیشن‌های شبکه های اجتماعی دیگر، با استفاده از تنظیمات خود اینستاگرام، نسبت به قفل کردن آن اقدام کنید. ولی همیشه راهی برای این کار وجود دارد و در این مطلب سعی کردیم بهترین روش‌ها برای قفل کردن اینستاگرام در آیفون و هم در گوشی‌های اندروید را به شما آموزش دهیم.

سخن نهایی

مقاله رمز گذاشتن روی اینستاگرام به پایان رسید. نکته آخری که وجود دارد این است که متاسفانه در حال حاضر اینستاگرام روش مشخصی برای گذاشتن پسورد روی برنامه ندارد.

بنابراین برای قفل گذاری بر اینستاگرام باید به روش های جایگزین متوصل شویم. از جمله این روش ها می توان به اپلیکیشن های رمرگذاری و محدود کردن زمان استفاده از اینستاگرام اشاره کرد. برای رشد در اینستاگرام راه های بسیار زیادی وجود دارد و ما در سوشال تهران خرید فالوور واقعی اینستا با بهترین قیمت را به شما پیشنهاد می کنیم. پس حتما به بخش اینستاگرام ما مراجعه کرده و سرویس های شگفت انگیز ما را مشاهده بفرمایید. علاوه بر این توجه داشته باشید که در صورتی که به دنبال گرفتن تیک آبی اینستاگرام هستید، حتما موارد امنیتی گفته شده در این آموزش را با دقت اجرا کنید تا بعد از وریفای شدن پیج تان، خیالتان از هر اتفاقی راحت باشد.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

چرا باید بر روی اینستاگرام خود پسوورد بگذاریم؟

اگر گوشی خود را به فرزندتان می دهید و نمی خواهید وی وارد اینستاگرام شما شود یا ممکن است در محل کار کسی از گوشی شما استفاده کند، بهتر است بر روی اینستاگرام خود رمز قرار دهید.

آیا در خود اینستاگرام امکان رمز گذاشتن قرار داده شده است؟

خیر. اپلیکیشن اینستاگرام برای این منظور قابلیتی را قرار نداده است و شما باید با استفاده از ترفندها و اپلیکیشن های دیگری که به شما آموزش داده ایم، این کار را انجام دهید.

آیا بر روی آیفون می توان از نرم افزارهای دیگر برای قفل اینستا استفاده کرد؟

خیر. راه های دیگری برای این کار وجود دارد.

رمز گذاشتن برای اینستاگرام اندروید به چه شکلی است؟

شما می‌توانید از نرم افزار App Lock که آموزش کامل آن به شما داده شده است، استفاده کنید.

چگونه بر روی اینستاگرام با اثر انگشت رمز بگذاریم؟

بر روی اندروید نرم افزارها و اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که بتواند این کار را انجام دهد ولی بر روی آیفون فعلا راهکاری وجود ندارد.

رمز گذاشتن بر روی اینستاگرام در آیفون به چه شکل است؟

همانطور که در مطلب به طور کامل توضیح دادیم، راهکاری برای این مورد وجود ندارد ولی شما می‌توانید از روش‌های جایگزین مانند Add Limit استفاده کنید و زمان درس خواندن یا کارهای دیگر خود را از دست ندهید.

چقدر این مطلب به دردت خورد؟

از 1 تا 5 امتیاز بدین.

میانگین امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای: 28

هنوز کسی نظر نداده. نظرت رو بگو

سرویس‌های سوشال تهران

مطالعه بیشتر

7دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه
  • رضا

    02 مرداد 1401 09:27

    اون نرم افزاری که گفتین عالیه. من استفاده می کنم

  • داود فرخ سامانی

    02 مرداد 1401 09:28

    بله نرم افزارهای خیلی زیادی روی جیلبریک هستش.

  • امیر

    11 مرداد 1401 16:26

    دنبال یه نرم افزار برای قفل کردن با اثر انگشت میگشتم که مطلبتون رو پیدا کردم. ممنون از راهنمایی تون.

    • ادمین

      11 مرداد 1401 16:27

      خواهش می کنم. خوشحالیم بهتون کمک کرده. لطفا ما رو به دوستانتون هم معرفی کنین.

  • محمد

    29 مرداد 1401 11:15

    خیلی خوب بود. روی آیفون دارم از روشتون استفاده می کنم

  • مریم

    24 شهریور 1401 10:46

    حیف که آیفون نرم افزار درست درمون نداره. عجیبه که خود اپل نمیاد یه نرم افزار بسازه

  • محسن

    30 مهر 1401 13:27

    فعلا برای آیفون همون راه فقط هست که بهترین راه هم هستش.

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد